• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

بخشايشي: اولويت بودجه 95  شهرداري اروميه جذب سرمايه گذار است
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

بخشايشي: اولويت بودجه 95 شهرداري اروميه جذب سرمايه گذار است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ حسین بخشایشی، نايب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به  توجه وي‍ژه به عمران و توسعه شهری در بودجه شهرداری ارومیه در سال  95، تصريح كرد: باتوجه به رکود حاکم در جامعه وکاهش ساخت و ساز ها،میزان بودجه سال 95 شهرداری ارومیه نسبت به سال  94 افزایش نمی یابد.

وی اتمام پروژه های نمیه تمام شهری  از قبيل پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح آذربایجان، احداث شهر بازی مدرن در دهکده  ساحلی چی چست، مطالعات و اجرا ترموا شهری، اجرای پروژه مشارکتی و سرمایه گذاری چون ساخت مجتمع های بزرگ  تجاری و تفریحی، طرح استحصال  برق از پسماند های شهر و توسعه حمل  نقل عمومی  از اولویت های بودجه سال  95 شهرداری ارومیه عنوان کرد .

بخشایشی با  تاكيد براينكه  تنها راه برون رفت شهرداری ارومیه از رکود اقتصای، درآمد های پایدار است ، خاطر نشان کرد: :  در حال حاضر، فقط30 درصد از در آمدهاي شهرداری ارومیه از درآمدهای پایدار است که باید با جذب سرمایه گذار و سایر منابع مالی در افزايش و تحقق درآمد های پایدار گام برداشت.

 وی با بیان اینکه پروژهای سرمایه گذاری در سال 95 با سرعت بیشتری نسبت به سال های گذشته اجرا می شود، گفت: در حال حاضر پروژه های بزرگ سرمایه گذاری و مشارکتی چون مجتمع  خدماتی، تجاری و رفاهی رزت، تکبیر، اوریاد و چندین پروژه ویلا سازی در دست اجرا است .

بخشایشی با اشاره به پروژه بزرگ سرمایه گذاری رزت، يادآور شد:  این پروژه بعلت عدم توان سرمایه گذاری اولیه برای اجرای عملیات اجرایی راکد ماند، ولی اکنون شهرداری ارومیه بخش از كارهاي عمراني آن را انجام ميدهد و  با برگزاری فراخوان عمومی منتظرجذب سرمایه گذار جدید برای آغاز  عملیات اجرایی است.

اجرای مطالعات طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری ارومیه

وی با بیان اینکه برای برون رفت از رکود اقتصادی حاکم بر مدیریت شهری ارومیه نیازمند جذب سرمایه گذار و همچنین استفاده  از اوراق مشارکتی، فاینانس های مالی  و صندوق حمایتی هستیم ،تصريح كرد: اولویت در جذب سرمایه گذار با  سرمایه گذاران  بومی، و بعد از آن کشوري و خارجی است و شهرداری ارومیه آماده استقبال ازاین سرمایه گذاران با فراهم آوردن بستر های سرمایه گذاری است.

  نايب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ارومیه افزود:  در حال حاضر مطالعات طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری برای توسعه صنعت سرمایه گذاری و گردشگری در شهر ارومیه در حال اجرا است.

وی  از  تصویب لایحه ماده واحده قانون سرمایه گذاری و گردشگری توسط شورای اسلامی شهر در ارومیه خبرداد و عنوان كرد:  هم اینک این لایحه در مجلس شورای اسلامی به منظور اجرا در مرحله تصویب است که با اجرای  آن زمینه جذب سرمایه گذار در شهرها فراهم می شود.

بخشایشی درادامه با اشاره به مقوله توسعه گردشگری در ارومیه با توجه به وجود مناطق بکر طبیعی و بناهاي تاریخی، تاكيد كرد:  برای توسعه صنعت گردشگری در شهر ارومیه باید زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای جذب گردشگر تحقق یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه از سرمایه گذاران در بخش توسعه صنعت گردشگری استقبال می کند، اضافه كرد:  ایجاد دهکده سلامت، المپیک، گل وگیاه ، دهکده توریستی بند و امام زاده با مشارکت سرمایه گذاران در حال مطالعه است .

نائب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ارومیه در پاسخ به این پرسش که چرا شهر ارومیه از وجود سرمایه گذاری خارجی و حتی داخلی و همچنین  سرمایه گذاری  در بخش گردشگر در چند سال اخیر بی بهره بود، گفت:  عدم تفاهم و همکاری بین نهاد های مختلف و  فراهم نکردن بستر ها و امنیت لازم  برای حضور سرمایه گذاران از دلایل اصلی  بی نصیب ماندن  ارومیه از حضور سرمایه گذاران  و گردشگران  است.

سود 30 درصد حداقلي  برای سرمایه گذاری در اروميه 

وی با بیان اینکه ايجاد زير ساخت هاي لازم ازعوامل ضروري براي جذب گردشگران و سرمايه گذاران درارومیه است، عنوان کرد:  در این راستا همكاري دستگاه هاي مرتبط و جذب حداكثري سرمايه گذار داخلي و خارجي و نيز مشاركت مردمي و در نهايت كشاندن پاي گردشگران به اروميه با راه اندازی شرکت سرمایه گذاری شهرداری ارومیه و افزون برآن ايجاد كميسيون سرمايه گذاري، مشاركت و گردشگر و اعطاي سود 30 درصد حداقلي  برای سرمایه گذاری در اروميه در حال اجرا است.

بخشایشی با  تاکید بر اینکه  ایجاد صنعت گردشگری در شهر ارومیه، توسعه و آبادانی شهر را رقم می زند، يادآور شد: صنعت گردشکری باعث توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال در شهر می شود.

وی با اشاره به دوران پس از برجام، بیان کرد: برنامه ریزی برای حضور گردشگران  و گروه های  تجاری و سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی و شهر ارومیه از  انتظار ها و درخواست های مدیریت شهری ارومیه از مسئولان ارشد استانی برای معرفی پتانسیل  استان و شهر ارومیه در راستای توسعه و آبادانی است.

نائب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه توسعه و آبادنی شهر ارومیه در سایه  تعامل مطلوب شورای اسلامی و شهرداری ارومیه رقم خوره است، عنوان کرد: پروژه های عظیم  شهری چون ساخت تقاطع های غیر همسطح، پیاده رو سازی، ساخت سالن های ورزشی و فرهنگسرا ها ، و حضور سرمایه گذاران برای ساخت های مجتمع های بزرگ تجاری و خدماتی و زیبا سازی منظر شهری در ارومیه است.

Print
956 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان