• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ترافیک یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری است/ مهاجرت به ارومیه عامل افزایش ترافیک
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ترافیک یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری است/ مهاجرت به ارومیه عامل افزایش ترافیک

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه؛  نقی کریمی در نشست هفتگی کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر به موضوع ترافیک شهری اشاره کرد و آن را موضوعی مهم در مدیریت شهری دانست و گفت: هر جا بحث ترافیک مطرح می شود موضوع اتوبوس ها پیش می آید.
 وی وجود تاکسی های اینترنتی از جمله "اسنپ" را پدیده ای غیرقابل انکار توصیف کرد که زمینه سامان دادن به نگاه سنتی مدیران در ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است.
 رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز  اسنپ در ارومیه 16 هزار و 500 خودروی فعال دارد که این رقم سه برابر تاکسی های شهری است و این رقم نشان می دهد حتی اگر اتوبوس ها بخواهند اعتصاب هم کنند تأثیر منفی در روند حمل و نقل عمومی ایجاد نمی شود.
 کریمی با انتقاد از نگاه اقتصادی به شهرداری افزود: شهرداری مرکز اقتصادی و درآمدزایی نیست بلکه وظیفه اش ارائه خدمات است و نباید صرفا با دید اقتصادی به شهرداری نگریست.
 وی با تصریح این نکته که "مردم رغبتی برای پرداخت عوارض ندارند" گفت: باید برای ترغیب مردم انرژی صرف کنیم.
 کریمی همچنین درباره لزوم به روزرسانی اخذ عوارض از خودروها افزود: عوارض خودروها باید به روز شود چرا که مراجعه به منابع جدید درآمدی بهتر از این است که طبقه آسیب پذیر برای پرداخت حق و حقوق شهرداری تحت فشار قرار بگیرند.
 وی بار دیگر خواستار پیگیری برای اختصاص سهم شهرداری از محل جریمه های راهنمایی و رانندگی شد و خاطر نشان کرد: اختصاص سهم شهرداری از محل جریمه راهنمایی و رانندگی باید محقق شود و از نمایندگان مجلس برای تحقق این موضوع کمک خواهیم خواست.
 رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه یکی از علل اصلی افزایش ترافیک را مهاجرت مردم از سایر شهرستان ها به ارومیه عنوان کرد که باعث ایجاد ترافیک سنگین می شود.
 کریمی با تأکید بر اینکه "کنترل هزینه وجود ندارد" با استناد به اظهارات توماج وحید افشار (سخنگوی شورا) گفت: مدیریت هزینه خودش یک درآمد پایدار است و نیاز است با برگزاری یک همایش تخصصی، معاونت ها و کارکنان شهرداری با نحوه دقیق مدیریت زمان و هزینه آشنا شوند.
 وی همچنین خواستار بررسی این موضوع شد که آیا شهرستان ارومیه هم جزو شهرهای آلوده کشور محسوب می شود و اگر اینطور است این آلودگی چه میزان تأثیر منفی برروی سلامت شهروندان دارد.

Print
294 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان