• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تفکیک زباله از مبدا، نیازمند برنامه‌ریزی و آموزش
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تفکیک زباله از مبدا، نیازمند برنامه‌ریزی و آموزش

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ احد یوسفی ، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک پسماند از مبدا یکی از موارد مهم و ضروری در شهر ارومیه محسوب می‌شود و این مهم برای تحقق نیازمند برنامه‌ریزی و آموزش است.

وی  گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در تلاش است تفکیک پسماند از مبدا را در بین خانواده‌ها نهادینه کند و آموزش کودکان در این طرح به عنوان نسل فردا از اهمیت به‌ سزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مسابقه نقاشی با محوریت پسماند، دعوت از شرکت‌کنندگان مسابقه جهت حضور در برنامه‌ی کودک با محوریت پسماند و نیز تهیه و پخش بروشورهای آموزشی تفکیک پسماند از مبدا از جمله اقداماتی است که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در حال اجرا است.

وی مشارکت خانواده‌ها در نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا را حائز اهمیت دانسته و افزود: مشارکت خانواده‌ها می‌تواند از میزان تولید زباله در شهر ارومیه بکاهد و سبب توسعه شهر شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه در ارومیه 500 تن زباله تولید می‌شود و این مقدار زباله توسط 880 نفر از پاکبانان و 137

دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌شود که با تفکیک زباله از مبدا می‌توان از حجم زباله و هزینه‌های جاری  آن کاست.

Print
284 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان