• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حجت الاسلام خليل پور در اجتماع مدافعان حریم خانواده در ارومیه: حفظ حجاب باعث زیر سؤال رفتن تبلیغات غربی ها علیه حجاب می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حجت الاسلام خليل پور در اجتماع مدافعان حریم خانواده در ارومیه: حفظ حجاب باعث زیر سؤال رفتن تبلیغات غربی ها علیه حجاب می شود

به گزارش  روابط عمومی شهرداری ارومیه، حجت الاسلام و المسلمين خليل پور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، در اجتماع پرشور مدافعان حریم خانواده كه در محل خيابان عطايي اروميه ترتيب يافت با اشاره به ضرورت توجه به مساله عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: همانطوريكه در دين مبين اسلام نيز آمده ، بی حجابی و بد حجابی مانع کمال انسان مي شود.

وي افزود: خداوند در آيات قران سوره احزاب به صراحت به مباحثي در خصوص حجاب اشاره نموده و خطاب به پیامبر فرموده است:« اى پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب ها خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است».

وي گفت: پس يقين بدانيد اگر امروز شعار "حفظ حجاب موجب استقامت خانواده" سر داده می شود برگرفته از كلام الهي و منشا قرانی دارد.

عضو كمسيون فرهنگي شوراي شهر اروميه با اشاره به روند حجاب در دوره هاي تاريخي افزود: رضاشاه در سفري كه به تركیه در 1313 انجام داد و به دليل نقطه‌ عطفی كه در تثبیت باورهای قبلی او مبنی بر لزوم كشف حجاب ايجاد شده بود اقدامات وسیع برای كشف حجاب در كشور انجام داد.

خليل پور تصريح كرد: در نهايت نيز 21 مرداد 1314 قیام مردمی مسجد گوهر شاد علیه اين اقدام رضاخان در راستای مدرن شدن جامعه ایران یعنی کشف حجاب صورت گرفت.

 وي در ادامه عفاف و حجاب را از مهترين ارزش هاي اخلاقي در جامعه بشري برشمرد و اظهار داشت: البته با بررسي آيات و روايات در مي يابيم كه رعايت عفاف شامل مردان نيز مي شود بطوريكه طبق گفته بزرگان عفت هر کسی به اندازه ی غیرت اوست.

وي با يادآوري اينكه ما در راه حفظ حجاب و عفاف و دین داری شهداي بسياري را تقديم نموده ايم افزود: بنابراين لازم است تا برادران و خواهران بدحجاب جامعه در عین رعايت عفت و پاکدامنی خودشان از حضرت زهرا(س) و زینب (س) الگو برداری کنند .

حجت الاسلام خليل پور ترويج فرهنگ حجاب در كشور را نيازمند فرهنگسازي دانست و افزود: با برخورد نمي شود كاري در اين زمينه انجام داد.

عضو كمسيون فرهنگي شوراي شهر اروميه حفظ حجاب را باعث زیر سؤال رفتن تبلیغات غربی ها علیه حجاب عنوان كرد و گفت: يكي از دلايل مهم منع حجاب در كشورهاي غربي نيز زير سوال رفتن سرمايه گذاري دشمنان اسلام عليه حجاب مي باشد.



Print
647 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان