• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دفاتر مدیریت بحران در مناطق مختلف شهر ارومیه راه اندازی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دفاتر مدیریت بحران در مناطق مختلف شهر ارومیه راه اندازی می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه ، حسین پناهی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه   با اعلام خبر تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران شهرداری ارومیه در سال 97، گفت: تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران در سال 97 مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این راستا نیز بانک اطلاعاتی مناطق حادثه خیز شهر ارومیه نیز تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود زلزله های اخیر در کشور و نیز شناسایی مناطق زلزله خیز شهر ارومیه ، بیان کرد:  با توجه به وجود زلزله های اخیر در کشور و شهر ارومیه لازم است تدابیر لازم و اساسی در راستای آموزش،شناسایی مناطق زلزله خیز شهر علی الخصوص مناطق بافت فرسوده شهری و نیز جلوگیری از بحران را در دستور کار قرار دهیم و این حوادث اخیر را بعنوان یک تهدید جدی برای شهر ارومیه تلقی کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:  امروز با توجه به بحران گسل زلزله در کشور هر فرد باید در زمان خود نقش بسزایی در مدیریت بحران داشته باشد و اگر نتوانیم با نگاه کلی به بحث مدیریت بحران داشته باشیم در آینده و در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: ایجاد آمار و اطلاعات کارشناسانه و تخصصی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه یک امر ضرروی و اساسی است و در کنار آن نیز باید توجه بیشتری به موضوع ساخت و سازهای استاندارد و استحکام بخشی ساختمانها داشته باشیم.

پناهی بیان کرد:  مدیریت بحران شهرداری ارومیه در راستای ایجاد مکان های امن و جاپناه برای مردم در هنگام وقوع حوادث باید تلاش بیشتری انجام داد تا در آینده دچار مشکل و به دنبال مکان امن نباشیم و مردم را با آگاه سازی به مکانهای معین شده هدایت کرد.

وی همچنین افزود: اتخاذ سیاست های لازم برای جلوگیری از حوادث و نیز شناسایی ورزشگاههای چند منظوره و ایجاد سالنهای مورد نیاز چند منظوره برای مردم در زمان وقوع حوادث از مهمترین اولویت های کاری مدیریت بحران و معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از راه اندازی دفتر مدیریت بحران در مناطق شهری خبر داد و گفت: در راستای شناسایی و آموزش شهروندان در زمان وقوع حوادث و ارائه خدمات به شهروندان ،معاونت خدمات شهری و مدیریت بحران شهرداری ارومیه اقدام به راه اندازی دفاتر مدیریت بحران در مناطق شهری کرده و در این راستا نیز با برگزاری کلاسهای آموزشی تحت عنوان طرح دوام اقداماتی انجام داده است .

وی با اشاره به آموزش های لازم و مانور در بحث زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی،  اظهار کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته موضوع جلوگیری و مقابله با زلزله یک موضوع جهانی و اساسی محسوب می شود و اگر در کشور و استان آذربایجان غربی به موضوع آموزش و مانور و بروز رسانی طرحهای موجود مدیریت بحران توجه نکنیم در آینده دچار مشکلات خواهیم شد و لذا باید طرح خود اتکایی را باید در اولویت کاری قرار دهیم.

Print
458 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان