• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

زیر ساخت های فرهنگی با تدوین سندهای راهبردی توسعه می یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

زیر ساخت های فرهنگی با تدوین سندهای راهبردی توسعه می یابد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه «لطیفه مبین» با تاکید براینکه یکی از دغدغه های جامعه تحکیم بنیاد خانواده است، اظهارکرد: در تحقق این مهم در اولین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در شهر ارومیه سند راهبردی تحکیم بنیاد خانواده ارائه شد و همچنین در راستای تحکیم بنیان خانواده طرح الزام شهرداری ها به تشکیل واحد بانوان درشهرداری ها نیز تصویب شد .

وی افزود: واحد بانوان شهردار ارومیه در بهمن سال 93 راه اندازی شد و در مابقی شهرهای استان نیزدر حال زمینه سازی و ارائه طرح ها برای راه اندازی است.

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اینک کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای آسیای چون چین توانسته اند 85 درصد از صنایع دستی خود را توسعه و وارد بازار فروش کنند، گفت: متاسفانه این مهم در کشور ما مغفول مانده است و باید مدیریت شهری به منظور ارتقاء توانمندی زنان به مقوله صنایع دستی ساخته شده توسط آنان توجه و آن را ارتقا دهد.

مبیّن با بیان اینکه اکنون در شهر های ما مسایل فرهنگی مورد غفلت واقع شده است، بیان کرد: فاصله گرفتن از امورات فرهنگی در شهر باعث فراهم سازی بسیاری از آسیب های اجتماعی شده که باید در این راستا باید به توسعه زیر ساختهای فرهنگی و ارائه سندهای راهبردی گام برداشت .

وی یکی از مسایل مهم مدیریت شهری را آموزش های شهروندی عنوان کرد و گفت: باید سند راهبردی آموزش های شهروندی تهیه و توسط شهرداری ها اجرا شود چراکه توسعه شهر در سایه تعاملات شهروندان با شهرداری و بالعکس است.

مبیّن برخورداری شهرها از فضای مناسب برای شکوفا کردن استعدادهای شهروندان، داشتن فضای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت جوانان ، داشتن فضای ایمن و برخوردار از امنیت اجتماعی، فضای مناسب برای کسب روزی حلال ، فضای مناسب برای زاد و ولد، فضای مناسب برای داشتن سلامت اجتماعی، روحی و معنوی ، شهری مناسب برای عبادت با ساخت مساجد، فضای مناسب برای آموزش و تعالی ، و داشتن فضای آرام و با نشاط را از ویژگی های یک شهر الگویی عنوان کرد.

Print
851 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان