• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهر ارومیه حال و هوای حسینی گرفت/برنامه های شهرداری برای ماه محرم
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهر ارومیه حال و هوای حسینی گرفت/برنامه های شهرداری برای ماه محرم

سخنگوی شهرداری ارومیه :

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی اصغر احمد زاده با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت  اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه امسال شکل برگزاری ایام سوگوار ابا عبدالله الحسین (ع) با سال های گذشته تفاوت دارد، بیان کرد: امسال عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در اجتماعات در حد مجاز برگزار می شود  اما همگان پرچم عزاداری امام حسین (ع) باید در دل ها، خانه ها  و جامعه به اهتزار درآورده و هر خانه را تبدیل به یک حسینیه شود.
وی  ادامه داد:  شهرداری ارومیه در آستانه فرا رسیدن ایام ماه محرم و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با  سیاه پوش کردن و آماده سازی سطح شهر به استقبال این ماه رفته است .
احمد زاده با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، مراسم اهتزاز پرچم و اعلان عزای حسینی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ماه محرم، ‌پرچم عزای حسینی طی مراسمی با حضور شهردار، مدیران و کارکنان شهرداری وعاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) در محوطه شهرداری ارومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی به اهتزاز درآمد.
وی با اشاره به فضاسازی سطح شهر ارومیه، بیان کرد:  5 هزار متر کتیبه افقی و 2 هزار متر کتیبه عمودی ویژه محرم،  المان های مناسبتی،  بنرها و لمپوست با مضامین  ماه محرم در سطح شهر نصب شده است.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه با بیان این که المان های ویژه ماه محرم در سطح شهر ارومیه نصب تا فضای شهر حال و هوای حسینی داشته باشد، بیان کرد: بیش از 70 عدد المان ویژه ماه محرم در نقاط مختلف سطح شهر نصب شده است.
وی با اشاره به بنرها و لمپوست با مضامین ماه محرم، اظهار کرد: در 60 نقطه سطح شهر ارومیه، بنرها و لمپوست با مضامین ماه محرم نصب شده است.
احمد زاده اجرای سوگواری تک گویی، برگزاری نمایشگاه محیطی، برگزاری پویش همسایه مهربان، مشارکت با هیئت ها در برگزاری مراسم ها، مشارکت با صدا و سیما در برگزاری مسابقه مداحی، انتشار 3 آلبوم ماه محرم، اجرای برنامه ویدیویی رویای حسینی، طراحی پوستر برای فضای مجازی و تولید ویدئوهای کوتاه برای ماه محرم از جمله برنامه های فرهنگی در ایام محرم برشمرد.
وی با اشاره به اجرای برنامه ها در ایام محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) بصورت مجازی ، بیان کرد:   برگزاری مراسم شیرخوراگان حسینی در محل آمفی تئاتر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه،  برگزاری زیارت عاشورا و پخش هر روز آن ، راه اندازی هشتگ نماز ظهرعاشورا ، تجلیل از پیرغلامان، اجرای طرح یاران شهداء امام حسین(ع) با هدف معرفی شهدای کربلا از سایر برنامه های شهرداری ارومیه در ایام محرم است.
سخنگوی شهرداری ارومیه در پایان از تلاش های سازمان های فرهنگی و سیما در فضا سازی و اجرای برنامه های فرهنگی تشکر کرد.

Print
289 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان