• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فازاول پروژه بزرگ ستادیوم تا پایان آبان ماه گشایش می یابد/ برون رفت از بیکاری و رونق اقتصادی در شهر با ورود سرمایه گذار
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فازاول پروژه بزرگ ستادیوم تا پایان آبان ماه گشایش می یابد/ برون رفت از بیکاری و رونق اقتصادی در شهر با ورود سرمایه گذار

شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان این که پروژه ستادیوم یکی از پروژه های بزرگ سرمایه گذاری شهر ارومیه است،  بیان کرد: بهره برداری از پروژه بزرگ سرمایه گذاری ستادیوم به وسعت 253 هزار متر مربع و با  230 هزار زیر بنا منجر به رونق اقتصادی و به ویژه ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان می شود.

وی با بیان اینکه فازاول پروژه بزرگ ستادیوم با مشارکت هایپرمارکت فرانسوی تا پایان آبان ماه گشایش می یابد، اظهار کرد: با گشایش این فاز برای  450نفربصورت مستقیم  اشتغال  ایجاد می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به پروژه فاخر سرمایه گذاری ستادیوم، بیان کرد:  سهم شهرداری ارومیه در این پروژه بیش از300 میلیارد تومان است و به میزان بیش از 500  میلیارد تومان برای شهرداری  ارومیه ارزش افزوده ایجاد می کند.

وی تاکید کرد:  راه برون رفت از بیکاری و رونق اقتصادی در شهر ورود سرمایه گذار در تمام بخش ها به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه است.

به گفته حضرت پور طی سال 97 در سایه گردشگری درمانی در حدود 500 میلیون دلار سرمایه وارد آذربایجان غربی شد و اگر امروز شاهد توسعه در بخش درمان و به ویژه  توسعه بیمارستان های دولتی و ایجاد بیمارستان جدید هستیم بدلیل جذب سرمایه گذار و ورود سرمایه است .

وی با اعلام اینکه طی سال جاری در سایه جذب سرمایه گذار و ورود سرمایه گذار سطح اشغال هتل های  استان 80 درصد شده است، عنوان کرد:  با این سطح اشغال که اندازه آن با هتل های کشور ترکیه  برابری می کند که این مهم منجر می شود که سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در بخش هتل به استان ورود می کند که با ایجاد هتل شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان خواهیم بود .

حضرت پور  با بیان این که در حال حاضر برای  هتل پنج ستاره  در ارومیه،  4 مورد متقاضی جهت ساخت هتل وجود دارد،  عنوان کرد:   شورای اسلامی شهر در راستای استقبال از ارومیه 2020 و جهت ایجاد انگیزه سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تمام پروانه های صادره برای ساخت هتل و مکان های گردشگری را رایگان اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار منجر به ایجاد شغل ثابت و کاهش نرخ بیکاری می شود، اظهار کرد: به دور ازهیاهوهای  سیاسی و تنش های جناحی و قومی،  رسالت اصلی همگان جذب سرمایه گذار به استان باشد.

شهردار ارومیه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان درسایه جذب سرمایه گذار، بیان کرد:  در حال حاضر نرخ رشد بیکاری در شهر تبریز در مقایسه با شهر ارومیه در سطح پایین است و این مهم نشان می دهد که شهر تبریز در حوزه جذب سرمایه گذار بسیار موفق عمل کرده است و با ایجاد شهرک خارجی  سرمایه گذار، نرخ  رشد بیکاری را  از 9  به 6 درصد رسانده است، اقدام مهمی که ما نیز باید دنبال آن باشیم.

وی با اشاره به پروژه ستادیوم و ایجاد فرصت اشتغال برای 450 نفر، بیان کرد:  در دیدار اخیر با مدیر اصلی هایپر مارکت فرانسوی مقرر شد که تمام گوشت گوسفندی فروشگاه های هایپر ایران و دنیا را از آذربایجان غربی تولید و ارسال کنیم که با اجرای این مهم شاهدرونق اقتصادی و توسعه خواهیم بود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه میدان امام خمینی(ره) جهت جذب سرمایه گذار جدید به فراخوان گذاشته شده است، عنوان  کرد:  قبل از اعلام فراخوان چند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند در این خصوص هم با کسبه بازار گفت و گو شده است  و از این تریبون جهت جذب سرمایه گذار اعلام فراخوان می کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه استان با سرمایه های کوچک رقم می خورد، اظهار کرد:  با هماهنگی با معاون مالی و اقتصادی خودم نسبت به راه اندازی شرکت های سرمایه گذاری توسعه استان و شهر ارومیه اقدام خواهد شد تا  بتوانیم سرمایه های کوچک را کنار هم جمع کنیم  تا بتوانیم این سرمایه را  در بخش های گردشکری و توسعه زیر ساخت  استفاده کنیم تا با انجام این اقدامات توسعه شهر را در همه بخش ها و به ویژه حوزه گردشگری را شاهد  باشیم.

Print
628 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان