• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فضای سبز شهر ارومیه با انواع گلهای داوودی مولتی کالر مزین می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فضای سبز شهر ارومیه با انواع گلهای داوودی مولتی کالر مزین می شود

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه، علی شایگان،  مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری  با بیان اینکه واحد تولیدات سازمان نقش محوری و پشتیبانی در امر تهیه و تولید گونه های گیاهی و سایر نهاده ها را دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه گلکاری های سطح شهر متناسب با تغییر فصل نیز تغییر می کند، لذا جهت استقبال از فصل رنگارنگ و جذاب، امسال برنامه تولید گلهای متناسب با فصل پاییز در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: بدین منظور تکثیر و تولید انواع گل های داوودی مولتی کالر در واحد تولیدات سازمان در حال انجام است.

شایگان با اشاره به تولید درختچه های زینتی در فضای باز در واحد تولیدات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه، گفت:  با توجه به بروز خشکسالی های اخیر و همچنین در راستای سیاست کاری سازمان ، الویت تولید و تکثیر گیاهان و گونه های مقاوم به کم آبی و خشکی در دستورکار واحد تولیدات سازمان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:  پیش بینی می شود بیش از 90000 بوته انواع درختچه های زینتی در فضای باز در گلخانه الگویی دهکده گل و گیاه ارغوان تولید شود.

شایگان ازعملیات کاشت مرحله دوم گل در سطح شهر ارومیه خبر داد  و بیان کرد: طبيعت و زيبايي هاي آن همواره الهام بخش بشر براي خلق آثار بديع و تلطيف روح و روان آدمی و مأمني براي فرار از هياهوي دنياي بيروني و دروني او بوده  و زيبا است اگر بتوانيم با شاخه اي گل و يا گلداني كوچك همواره بخشي از طبيعت را همراه خود داشته باشيم.

وی افزود:  ارتباط با طبيعت و لذت بردن از مناظر زيباي آن راهي ساده، اما مهم جهت كسب آرامش است كه در اين بين كاشتن گل و گياه، بيش از هر چيز شادي و طراوت را به انسان هديه دهد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه  اظهار کرد:  سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در راستای اهداف سازمان و با توجه به تاثیرات مثبت گل و گیاه در سلامت روحی و روانی شهروندان اقدام به تولید و باز کاشت گل در مناطق پنج گانه فضای سبز کرده است.


Print
604 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان