• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه: احیای دریاچه ارومیه اهمیت به سزایی در جذب گردشگر و توریست دارد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه: احیای دریاچه ارومیه اهمیت به سزایی در جذب گردشگر و توریست دارد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : بخشایشی با بیان این که ایجاد بستر مناسب برای ورود صنعت گردشگر و جذب سرمایه گذاری برای شهر امری ضروری است افزود: یکی از اقدامات موثر دوره چهارم شورا ایجاد کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه و نیز معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری بود که بستر مناسب جهت هماهنگی های لازم و تبیین سیاست های جامع برای جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای گردشگر در شهر ارومیه می باشد .

حسین بخشایشی در ادامه اظهار داشت : با توجه به هم مرزی استان آذربایجان غربی با 4 کشور و علیرغم زمان جنگ تحمیلی که به عنوان تهدید برای این استان به حساب می آمد ، با همت مسئولین و توافقات انجام شده و هم مرزی با این 4 کشور به عنوان یک فرصت بوده و ما باید با تمام توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم .

وی در ادامه برنامه های شورای اسلامی شهردر سال جاری را این گونه عنوان کرد و گفت : احداث دهکده­ ی المپیک و دهکده ­ی سلامت با همکاری و مشارکت مردم می باشد که آب و هوای بسیارمطبوع ارومیه زمینه­ ی اجرای این طرح ها را مناسبتر کرده است. مطالعات اجرایی احداث تراموا برای اولین بار در کشور شروع شده که با مشارکت شرکت آلمانی و سرمایه گذار خارجی مشکل مالی و اجرایی نخواهد داشت. مسیرتراموا به طول 10کیلومتر از ترمینال شهرستان شروع و مسیر امام خمینی (ره)، شهیدامینی، شهید مدرس، تاسه راه ایثار درفاز اول این طرح اجرا خواهد شد . فازدوم این طرح نیز از پنجراه به فرهنگیان، فازسوم نیز از شهرک بهداری شروع خواهد شد که این پروژه ­ی مهم درعرض 2سال تکمیل خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: شهرداری باسرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام به احداث شهربازی مدرن در دهکده ی ساحلی چی چست که یکی از مناطق توریستی شهر به حساب می آید، خواهدکرد. دراین طرح علاوه برشهربازی ، آموزش خلبانی،لجن درمانی ، مجتمع تجاری رفاهی نیز دایرمی شود.

در ادامه بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اواخرسال 94 و اوایل 95 را بهترین سال برای شهر ارومیه تلقی کرد و افزود: اجرای این پروژه های عظیم تقاطع غیر همسطح آذربایجان به توسعه و پیشرفت روز افزون شهر ارومیه کمک شایانی خواهد کرد و درسال 96 برکات اجرای این پروژه ها نمود خواهد یافت.

Print
888 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان