• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نگاه ویژه به مدیریت پسماند/در بودجه 1400 شهرداری  بخش عمده از بودجه به مدیریت پسماند اختصاص می یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نگاه ویژه به مدیریت پسماند/در بودجه 1400 شهرداری بخش عمده از بودجه به مدیریت پسماند اختصاص می یابد

شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور در دیدار با نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه سرانه تولید زباله هر شهروند ارومیه ای  750 گرم و تولید روزانه زباله در سطح شهر 600 تن است، عنوان کرد:  محل دفن پسماندهای شهری در سایت نازلو به مساحت 85 هکتار که  با الحاق 25 هکتار جدید با کمک و هماهنگی نمایندگان شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی با منابع طبیعی توسعه می یابد.
به گفته وی 30  درصد از 600 تن زباله تولیدی را شیرابه تشکیل می دهد که این شیرابه ها از بزرگترین تهدیدات زیست محیطی به حساب می آید .
حضرت پور با بیان اینکه با موافقت شورای اسلامی شهر قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با موضوع مدیریت شیرابه و دفن بهداشتی آن منعقد شد، بیان کرد:  بعد از اتمام مطالعات ، اقداماتی چون ساخت کانال برای ساماندهی آب های سطحی کوه های اطراف سایت در جهت کاهش تشدید تجمع شیرابه های پسماند در محل سایت، ایجاد استخر، استفاده از گاز ازون و دفن روزانه شیرابه با خاک برای  مدیریت شیرابه و پیشگیری از آن جهت نفوذ به آب های زیر زمینی صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه در مدیریت پسماند با چالش های مواجه هستیم، بیان کرد:  بصورت موقت چالش های پیش رو در حوزه پسماند مدیریت می شود  تا طرح های اصلی به مرحله اجرا دربیاد که تحقق این مهم نیازمند اعتبار است.
شهردار ارومیه گفت:  برای مدیریت پسماند های شهری و پیشگیری از تهدیدات زیست محیطی  بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار جهت راه اندازی کارخانه زباله سوز برای 600 تن زباله تولیدی  است .
وی از نمایندگان مردم شهرستان ازومیه در مجلس شورای اسلامی  درخواست کرد که به  این مقوله نگاه ویژه کنند و اعتباری  در بودجه 1400 کشور بدین منظور اختصاص دهند  چرا که این مهم یکی از دغدغه های  مدیریت شهری و پیشگیری از خطرات زیست محیطی است.
حضرت پور افزود:  در بودجه 1400 شهرداری  ارومیه نیز بخش عمده از بودجه با موافقت شورای اسلامی شهر  به مدیریت پسماند اختصاص می یابد.
وی با اشاره به مقوله ساخت وساز های غیر مجاز در سطح شهر، بیان کرد:  نظام مند کردن ساخت وسازها در کمیسیون ماده 5 و طرح  جامع و تفصیلی هر شهر تحقق می یابد و در این راستا طرح تفصیلی ارومیه  درسال 91 مطالعه و در 99 ابلاغ شد.
حضرت پور افزود:  سرانه ساخت و ساز به ازای هر شهروند ارومیه ای با این وضعیت موجود 100 متر است .
وی ادامه داد:  در وضعیت کنونی ، مدیریت شهرداری پشت درهای های بسته کمیسون ماده 5 منتظر می ماند  که بخشی از مشکلات  شهروندان را  بدلیل ضعف های طرح تفصیلی رفع کند شود اما تاکنون موفق نشده است.
شهردار ارومیه عنوان کرد:  طبق آمار طی 8 ماهه  سال جاری، 1942  پروانه در سطح شهر ارومیه  صادر شده  و طی این مدت نیز  3667 تخلف ساختمانی به وقوع پیوسته است که بر اساس این آمار، تخلف ساختمانی دوبرابر پروانه صادره است و این نشان از فرافکنی دولت بر علیه شهرداری است.
وی گفت: این فرافکنی ها همان  فرا فکنی های سال 63  است که شهرداری ها را به حال خود رها کردند و اینکه شهرداری درآمدشان را از کجا تامین کنند تدابیری اندیشده نشد و حداقل درآمدی هم  که  از قبل لوایح عوارض می نوشتند را نیز امروز از آنها گرفته اند.
شهردار ارومیه با اشاره به کمک دولت به شهرداری ارومیه در سال 98 و 99،  اظهار کرد:  کل کمک های  دولت درسال 98 و 99  به شهرداری ارومیه یک بیستم بودجه شهرداری نبود.
وی با اشاره به یکی از فرافکنی های در خصوص پرسنل شاغل در شهرداری ارومیه، بیان کرد:  به ازای هر 26 نفر جمیعت یک کارمند دولتی وجود دارد با اینکه شهرداری های به ازای177 جمیعت یک  نفر پرسنل دارند با اینکه  در 9 سال اخیر بیش از 15 میلیون متر مربع معابر خاکی آسفالت،  330 هکتار فضای سبز توسعه  و 700  هزار متر مربع پیاده رو سازی انجام شده است که تمام این اقدامات با توان مالی و نیروهای خود شهرداری انجام یافته است .
حضرت پور با بیان اینکه شهرداری ها در لایحه عوارض و ماده 100 مورد بی توجهی قرار گرفتند ، اظهار کرد:  کل درآمدی های شهرداری ارومیه  از  قبل عوارض خودرد فقط 10 درصد  است.
وی با اشاره به جرایم راهنمایی و رانندگی  و درخواست از نمایندگان مجلس برای وصول از دولت ، بیان کرد:  تا به امروز 10 درصد جرایمی  که وصول کردند به شهرداری ارومیه پرداخت نشده است در صورتی که هزینه نگه داشت چراغ های راهنمایی و رانندگی ، هزینه ایمن سازی معابر چون خط کشی معابر بر عهده شهرداری است.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه  حمل و نقل عمومی شهر ارومیه با بیش از  10 سال عمر مفید در سطح شهر فعالیت می کند با درخواست از نمایندگان بر توسعه ناوگان تاکید کرد و گفت:  درصورت نبود منابع مالی دولت برای توسعه ناوگان  بر نوسازی و توسعه آن از قبل واردات خودرهای لوکس و عوارض گمرگی پیشنهاد شد که تحقق این مهم  نیز برعهده استان ها گذاشته شود.
وی با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ارومیه از نمایندگان درخواست کرد جهت تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری که در شرایط سخت کاری فعالیت می کنند تدابیری اتخاذ شود.

 

Print
330 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان