• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

هفتمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

هفتمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در هفتمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در شهر شاهین دژ با اشاره به اهداف تشکیل مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی ، بیان کرد: این مجمع بعد از تشکیل مجمع مشورتی بانوان مراکز استان ها و کلانشهرها با هدف توسعه متوازان و همه جانبه در حوزه زنان با ارائه طرح های توانمند سازی ، حل مشکلات زنان ، برنامه هایی در جهت پر کردن اوقات فراغت ، ایجاد برنامه های برای اصلاح شیوه و سبک زندگی، تبادل نظر و استفاده از تجربیات ارزنده سایر شهرهای کشور در حوزه زنان ایجاد شد.

«لطیفه مبین» با تاکید براینکه یکی از دغدغه های جامعه تحکیم بنیاد خانواده است، اظهارکرد: در تحقق این مهم در اولین جلسه مجمع مشورتی در شهر ارومیه سند راهبردی تحکیم بنیاد خانواده ارائه شد و همچنین در راستای تحکیم بنیان خانواده طرح الزام شهرداری ها به تشکیل واحد بانوان درشهرداری ها نیز تصویب شد .

وی افزود: واحد بانوان شهردار ارومیه در بهمن سال 93 راه اندازی شد و در مابقی شهرهای استان نیزدر حال زمینه سازی و ارائه طرح ها برای راه اندازی است.

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اینک کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای آسیای چون چین توانسته اند 85 درصد از صنایع دستی خود را توسعه و وارد بازار فروش کنند، گفت:متاسفانه این مهم در کشور ما مغفول مانده است و باید مدیریت شهری به منظور ارتقاء توانمندی زنان به مقوله صنایع دستی ساخته شده توسط آنان توجه و آن را ارتقا دهد.

وی ارتقاء توانمندی زنان در ارتقاء تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی راموثر دانست و ابراز کرد: توانمند کردن زنان رشد و توسعه شهرها را به ارمغان می آورد.

مبین با بیان اینکه اکنون در شهر های ما مسایل فرهنگی مورد غفلت واقع شده است، بیان کرد: فاصله گرفتن از امورات فرهنگی در شهر باعث فراهم سازی بسیاری از آسیب های اجتماعی شده که باید در این راستا باید به توسعه زیر ساخت های فرهنگی و ارائه سندهای راهبردی گام برداشت .

وی یکی از مسایل مهم مدیریت شهری را آموزش های شهروندی عنوان کرد و گفت: باید سند راهبردی آموزش های شهروندی تهیه و توسط شهرداری ها اجرا شود چراکه توسعه شهر در سایه تعاملات شهروندان با شهرداری و بالعکس است.

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی برخورداری شهرها از فضای مناسب برای شکوفا کردن استعدادهای شهروندان، داشتن فضای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت جوانان ، داشتن فضای ایمن و برخوردار از امنیت اجتماعی، فضای مناسب برای کسب روزی حلال ، فضای مناسب برای زاد و ولد، فضای مناسب برای داشتن سلامت اجتماعی، روحی و معنوی ، شهری مناسب برای عبادت با ساخت مساجد، فضای مناسب برای آموزش و تعالی ، و داشتن فضای آرام و با نشاط را از ویژگی های یک شهر الگویی عنوان کرد.


توانمند سازی زنان  با راه اندازی واحد بانوان

رئیس اموربانوان شهرداری ارومیه در هفتمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در شهر شاهین دژ با بیان اینکه واحد امور بانوان شهردار ارومیه در بهمن سال 93 در شهر ارومیه ایجاد شد، اظهار کرد: در این واحد برای پیشبرد اهداف و رویکردها در حوزه زنان اقدام به اتخاذ برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شده است.

«حمیرارستمیان » تشکیل واحد بانوان در شهرداری ها را بسیار مهم دانست و گفت: با تشکیل این واحد بسیاری از موضوعات درباره زنان از جمله ایجاد پارک و مراکز تفریحی، ورزشی و خدماتی برای بانوان، توانمند سازی بانوان و ایجاد مجتمع ها در این رابطه و فراهم کردن بسترها رسیدن به اهداف بررسی خواهد شد.

وی افزود: واحد بانوان شهرداری شهرها تنها با نظارت مستقیم شهردار موفق به ارائه طرح های در راستای توانمند کردن بانوان شهروند خواهد شد.


کمبود منابع مالی در ورزش بانوان استان

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ادامه این نشست با بیان اینکه 50 درصد از جمیعت کشور را زنان تتشکیل می دهد، اظهار کرد: با توجه به این مهم باید به زنان در تمام زمینه ها به ویژه درزمینه های ورزشی در راستای تحقق حقوقشان توجه ویژه شود.

«شهلا مومن» با اعلام اینکه تنها 30 درصد از امکانات ورزشی در آذربایجان غربی به زنان اختصاص یافته است، بیان کرد: باید به ورزش بانوان توجه وبژه کرد چرا که جامعه سالم در گرو زنان سالم و تندرست است.

وی بیمه ورزشی را یکی از شاخص ها ی ورزشی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیمه ورزشی تنها به یک سوم اززنان ورزشکار استان اختصاص می یابد ومردان بیشتراز زنان از خدمات بیمه ای بهرمند می شوند .

مومن بابیان اینکه ورزش در بین زنان نیرمغفول واقع شده است، ابرازکرد: اکنون در بین زنان باور به ورزش کردن نیست و حتی زنان در سبد هزینه های مصرفی خانوار هزینه ای را برای ورزش پرداخت نمی کنند.

وی با اعلام اینکه در مقوله ورزش بانوان با کمبود منابع مالی روبه رو هستیم اظهار کرد: از علت های کمبود منابع مالی در ورزش بانوان نبود اسپانسر ملی و پایین بودن سرانه درآمد در  استان دلیل عدم اشتغال و عدم توسعه صنعت است .

وی با اشاره به توسعه ورزش های همگانی، بیان کرد: با توسعه ورزش های همگانی، نشاط وسلامتی در جامعه ارتقا می باید و این مهم تنها با تعامل شهرداری ها میسرخواهد شد.

مومن افزود:برای توسعه ورزش های همگانی باید فواید ورزش کردن از طریق رسانه ملی و مطبوعات و خبرگزاری

انعکاس یابد و همچنین ادارات فعال در حوزه ورزش در این زمینه با توزیع بروشور های ورزشی فرهنگ سازی کنند.

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اجرای ورزش صبحگاهی در شهر های استان، بیان کرد: ایستگاه های ورزش صبحگاهی در سطح پارک ها به صورت رایگان فعالیت می کنند ودر آینده نیز گسترش خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در مقوله ورزش باید از خیرین ورزشی استفاده کرد، ابراز کرد: با سرمایه گذاری خیرین می توان مجتمع های ورزشی را در سطح شهر ها راه اندازی کر د.

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزاری همایش پیاده روی زوجین، برگزاری همایش دوچرخه سواری ورزش، ایجاد مجتمع های ورزشی، ایجاد ایستگاه های ورزشی ، تعامل دستگاه های اجرایی در گسترش ورزش و حمایت شهرداری ها از کارشناسان ورزشی را در توسعه ورزش همگانی موثر دانست.






Print
938 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان