• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پایان طرح‌های مطالعاتی حمل و نقل ریلی درون‌ شهری ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پایان طرح‌های مطالعاتی حمل و نقل ریلی درون‌ شهری ارومیه

شهردار ارومیه عنوان‌کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه اظهار کرد: در افق 1404 ارومیه شهری برخوردار از حمل ونقل ریلی ترسیم شده است که در همین راستا طرح‌های مطالعاتی آن توسط مشاوران از سال 94 شروع شد.

وی با بیان اینکه خیابان‌های شهر ارومیه به دلیل نداشتن شیب تند مناسب برای حمل ونقل ریلی است، به نقش مهم تراموا در کاهش حجم ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: توافقات اولیه اجرای این طرح با یک شرکت چینی و ایرانی انجام شده تا به عنوان سرمایه‌گذار و مجری انجام آن را بر عهده داشته باشد.

حضرت‌پور، با تاکید بر این مطلب که در افق هفت‌ساله آتی شهر ارومیه، 20 درصد از سفرهای درون شهری توسط ناوگان حمل ونقل ریلی انجام می‌شود، از پروژه تراموای شهری به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های مدیریت شهری یاد کرد.

شهردار کلانشهر ارومیه همچنین به ادامه با بیان اینکه مطالعات کارشناسی در خط 3 و 4 تراموای شهری که مربوط به جنوب، شرق و غرب شهر می‌شود انجام شده است، گفت: در صورت تصویب نهایی در شواری ترافیک استان، این طرح به شورای عالی ترافیک کشور ارجاع می‌شود.

حضرت‌پور اظهار امیدواری کرد با تصویب طرح در شورای عالی ترافیک کشور بتوانیم از ظرفیت بودجه‌های سالانه مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات لازم جهت اتمام تراموای شهری استفاده کنیم تا درسال‌های تی شاهد استفاده شهروندان از حمل و نقل ریلی برای سفرهای درون‌شهری باشیم.

Print
403 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان