• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

گروه های حساس از تردد غیرضروری در ارومیه خودداری کنند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

گروه های حساس از تردد غیرضروری در ارومیه خودداری کنند

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حامد صفاری با بیان تاثیرات آلودگی هوا روی سلامت شهروندان اظهار کرد: شرایط پایدار جوی آب هوا زمینه را برای ابتلا به بیماری های تنفسی و خاص مساعد کرده  و ضروری است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: از شهروندان درخواست داریم که از تردد غیرضروری در فضای باز به شدت خودداری و نوشیدن مایعات و شیر و مصرف سبزیجات تازه و میوه را در سبد غذایی خود قرار دهند. 
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه گفت: از هفته گذشته تا اواخر هفته جاری شرایط انباشت غلظت آلاینده‌ها به علت جو پایدار بر روی استان وجود دارد که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، صفاری در ادامه افزو: از آنجایی که در برخی روزها شاخص کیفی هوا برای عموم ناسالم گزارش می‌شود، مردم باید به این نکته دقت داشته باشند که در مواقع غیرضروری از منزل خارج نشوند.
وی تأکید کرد: همه مردم به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان، مادران باردار، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی برای حفظ سلامت خود از حضور در فضای باز به شدت خودداری کنند.
مدیربحران و پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه تصریح کرد: ریه عضوی است که در برخورد با ویروس کرونا آسیب می‌بیند، بنابراین ریه‌ای که حجم تنفسی آن پایین آمده باشد و سالم نباشد به طور یقین در برابر کووید ۱۹ آسیب‌پذیر است و آلودگی هوا علائم بیماری کووید ۱۹ را در افراد مبتلا افزایش می‌دهد.

Print
238 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان