• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

24 تا 28 شهریور ؛دهکده ساحلی چی چست میزبان جشنواره انگور/ جشنوار انگور فرصتی برای معرفی پتانسیل های گردشگری ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

24 تا 28 شهریور ؛دهکده ساحلی چی چست میزبان جشنواره انگور/ جشنوار انگور فرصتی برای معرفی پتانسیل های گردشگری ارومیه

شهریور ماه سالجاری همزمان با برداشت انگور یکی از محصولات مهم و استراتژیک آذربایجان غربی جشنواره ملی انگور به میزبانی ارومیه برگزار می شود که امسال این جشنواره از تاریخ 24 تا 28 شهریور ماه سال جاری در دهکده ساحلی چی چست اروميه برگزار خواهد شد.

این جشنواره با هدف معرفی توانمندی ها و پتانسیل ها و حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی برگزار می شود.

در این باره معاون خدمات شهری ارومیه اعلام کرد:  سومین  جشنواره انگور در ارومیه  24 تا 28شهریور در دهکده ساحلی چی چست بر گزارخواهد شد.

«مهرداد سلامتی» با بیان اینکه جشنواره انگور امسال را به صورت فرا ملی برگزار خواهیم کرد ، بیان کرد: معرفی توانمندی ها و پتانسیل ها و حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی ، نقش انگور در اقتصاد کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و کار آفرینی ، شناساندن انواع گونه های انگور استان از جمله محور های برگزاری جشنواره انگورخواهد بود.

وی با اعلام اینکه ازماه های اخیر با تشکیل کارگروهها و کمیته های ویژه ای اقدام به آماده سازی مقدمات این جشنواره از جمله محوطه اصلی برگزاری در دهکده چی چست نموده ایم، اظهار کرد: تشکیل کارگروه و کمیته فنی جشنواره، طراحی شماتیک میدان اصلی جشنواره، طراحی و ساخت کلبه های سنتی، هماهنگی با ماشین آلات سنگین به منظور محوطه سازی دهکده جشنواره، طراحی و تولید کیسه های پارچه ای با هدف فرهنگ سازی و جشنواره بدون نایلکس، مکان یابی و قیمت گذاری غرفه های مستقر در محوطه دهکده، تهیه بسته های تبلیغاتی و اطلاع رسانی از جمله بنر، نقشه راهنما، بروشورطراحی و تولید لباس های سنتی اورمیه برای استفاده دست اندرکاران جشنواره، تشکیل کارگروه انتظامی برای تامین امنیت جشنواره و بالاخره هماهنگی برای تامین انگور مورد نیاز برای عرضه به شهروندان و بازدیدکنندگان از جمله مهمترین برنامه هایی است که ستاد اجرایی سومین جشنواره انگور در طی این مدت آنها را به اجرا گذارده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با اشاره به برخی برنامه های اجرایی در داخل جشنواره انگور ،گفت:  برنامه مراحل  تولید شیره انگور، مراحل پخت رب، تولید عرق بادرشبو، روش تولید کشمش محلی به نام سبزه  و  نحوه خشکاندن آن، برگزاری جشنواره  بدون نایلکس، برگزاری تئاتر خیابانی به زبان ترکی از اهم برنامه ها جشنواره خواهد بود .

وی ابراز امیدواری کرد با برپایی این جشنواره شاهد استقبال هموطنان استانهای مختلف کشورمان و نیز مهمانان خارجی بوده و گامی مهم در راستای رونق بخشی به صنعت گردشگری و معرفی قابلیت های بالقوه این شهر به  سراسردنیا باشیم.

Print
706 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان