• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اجرای بیش از 1000 مترمربع نقاشی دیواری در تقاطع غیرهمسطح سرو
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اجرای بیش از 1000 مترمربع نقاشی دیواری در تقاطع غیرهمسطح سرو

به گزارش روابط عمویم شهرداری ارومیه؛ مجتبی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری با بیان این که سازمان زیباسازی برای اهداف و آرمان‌های سازمانی و به منظور تکمیل زیبایی‌های شهر نقاشی دیواره‌های تقاطع غیرهمسطح را در دستور کار قرار داد، افزود: در این خصوص با بهره گیری از ظرفیت‌ها و طرح‌های جدید به رنگ‌آمیزی تقاطع سرو که بیش از 1000 مترمربع است اقدام شد و نقاشی آن در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای 1500 متر کاشی شکسته با طرح‌های نوین در پایه های تقاطع غیرهمسطح میثم، اظهار کرد: این کاشی کاری‌ها به صورت تلفیقی از نقاشی برجسته اسلیمی و ایرانی اصیل با صرف اعتبار 200 میلیون تومان در پایه‌های تقاطع غیرهمسطح میثم در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه اجرای چنین طرح‌هایی را در تقاطع های غیرهمسطح را در زیبایی بصری شهر موثر عنوان كرد و گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری طرح‌های نقش‌بسته بر دیوارها و تقاطع‌های غیرهمسطح نقش بسزایی دارند و مشاركت آنان سبب ماندگاری این زیبایی‌ها می شود.

وی با اشاره به استفاده از هنرمندان بومی برای اجرای طرح های نقاشی بر روی دیوارهای فرسوده شهر، افزود: نقاشی‌های دیواری موجب شور و نشاط اجتماعی و زیبایی منظر شهری می‌شود.

علیزاده همچنین از ساماندهی فضاهای شهری و رفع آلودگی‌های بصری خبر داد و گفت: حذف زواید بصری از فضاهای عمومی احترام به حقوق شهروندی است.

 وی با بیان اینكه با هدف حذف زواید بصری ناشی از نصب تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز در شهر ارومیه، طرح جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در حال اجراست، ادامه داد: برابر تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری‌ها نصب هرگونه تابلو و میله تابلو در معابر عمومی که منجر به بدمنظر شدن شهر و سد معبر ‌شود، ممنوع است.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه با اشاره به معابر خیابان خیام جنوبی و امام خمینی (ره) به عنوان معابری که کار حذف زواید بصری در آنها انجام شده است، افزود: این عملیات به تدریج در سایر معابر نیز اجرامی شود.

Print
853 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان