• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

با حضور رئیس مرکز آموزشی سازمان شهری و روستایی وزارت کشور؛ معارفه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

با حضور رئیس مرکز آموزشی سازمان شهری و روستایی وزارت کشور؛ معارفه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ پرویز جلیلی ، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه  درمراسم معارفه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه با اشاره به حضور عوامل ضد انقلاب در شهر ارومیه در دهه شصت، اظهار کرد:  حضور ضد انقلاب مانع از عدم سرمایه گذاری در توسعه و آبادنی شهر شد چرا که تمام اعتبارات صرف هزینه های دفاع  از شهر در مقابل ضد انقلاب شد .

وی درادامه با بیان اینکه شهر ارومیه  از قبل  تجمیع دریافت عوارض مبلغ کمی را دریافت می کند، اظهار کرد:  بیشتر این مبالغ دریافتی از تجمیع عوارض در شهر های  بدون درآمد  استان بعلت اعتبار ات پایین استانی آن شهر صرف می شود.

جلیلی افزود:  باید مسئولین برای شهر های کوچک از روش های درآمدی دیگری برای توسعه و آبادنی آن شهراستفاده کنند.

وی با اشاره به مقوله مهاجرت در شهر ارومیه، اظهار کرد:  اکنون مقوله مهاجرت در شهر ارومیه به شدت در حال افزایش است که این مهم باعث شده که شهر ما جزو شهر های با مهاجرت پذیری بالا به حساب آید .

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید  دولت بخشی از مطالبات  گذشته  شهرداری را پرداخت کند،  بیان کرد:  با پرداخت مطالبات گذشته و سرمایه گذاری و کسب درآمد های پایدار شاهد توسعه روز افزون شهر ارومیه خواهیم بود .

دانشگاه علمی و کاربردی  شهرداری ارومیه در روند رو به رشد است

دکتر تاجیک، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی با تشکر از تلاش های شهردار ارومیه در توسعه و آبادانی شهر، بیان کرد:  اکنون  دانشگاه علمی و کاربردی  شهرداری ارومیه در روند رو به رشد است و امید است  با برنامه ریزی های علمی  این روند رشد را سرعت بیشتر بخشیم و دانشگاه شهرداری را به آن جایگاه که برای دانشگاه علمی و کاربردی تعریف شده است، برسانیم.

وی افزود:  دردانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه با  استفاده از تجارب کارشناسان و متخصصان امر در حوزه علمی  خواهیم توانست مهارت آموزی را در این دانشگاه  ارتقا دهیم .

توسعه آموزشی عالی یک شاخص  توسعه است

دکتر مردانی، رئیس مرکز آموزشی سازمان شهری و روستایی  وزارت کشور، اظهار کرد: انتصاب جدید ریاست دانشگاه علمی و کاربردی  شهرداری ارومیه آغاز حرکتی خواهد شد در جهت تحقق برنامه و اهداف  دانشگاه در راستای  تحول در حوزه  آموزشی و توسعه روز افزون شهر از لحاظ علمی را رقم خواهد زد .

وی با بیان اینکه توسعه آموزشی عالی در  دنیا یک شاخص  توسعه است، بیان کرد: در سال های اخیردر حوزه  آموزش  عالی توسعه  کمی داشتیم بطوریکه اکنون   4 میلیون  دانشجو  و 2500 مرکز آموزشی  در کشور فعالیت  دارد .

رئیس مرکز آموزشی سازمان شهری و روستایی  وزارت کشور افزود: توسعه کمی  آموزش عالی در کشور ایران باعث شده که اکنون  250 هزار  صندلی خالی در مقطع کارشناسی  در دانشگاه ها  وجود داشته باشد .

وی ادامه داد: اگرچه نقد هایی  به  توسعه  کمی آموزشی  و اینکه در  این توسعه تناسب اشتغال  با آموزش رعایت نشده است  ولی با این حال  اکنون  برخی رشته های دانشگاهی  از نظر علمی با برخی رشته ها مهم در دنیا برابری می کند .

 مردانی با تاکید بر این نکته که اکنون یک گره کور بین تناسب  آموزشی  و تقویت نیروی انسانی  و بکارگیری آن وجود دارد، گفت:  شکل گیری  دانشگاه  جامع علمی کاربردی در اوایل دهه در راستای تقویت  نیروی کار ماهر برای حرفه ها و مشاغل ادارای، خدمات، کشاورزی و صنعتی گره کور بین تناسب  آموزشی  و تقویت نیروی انسانی را از بین برد.

وی با بیان اینکه  اکنون دانشگاه علمی و کابردی  از آن هدف اولیه  در اویل دهه هفتاد فاصله گرفته است، بیان کرد:  برای تحقق  آموزش های مهارت محور در دانشگاه علمی و کابردی  باید  از ظرفیت ارگان های اجرایی  از جمله وزارت کشور استفاده کرد.

  رئیس مرکز آموزشی سازمان شهری و روستایی  وزارت کشور با بیان اینکه دانشگاه علمی و کابردی باید نیاز های آموزشی و مهارتی شغلی شهر را شناسایی کند،  اظهار کرد:  دانشگاه باید در راستای  مهارت آموزی و آموزش های شهروندی به عنوان نیاز یک شهر و ارتقای توانمند سازی  کارکنان گام بردارد .

هدف دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه توسعه کیفیت آموزشی است

سهراب عبدالله زاده ، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به جشن دانش آموختگاه دانشگاه علمی و کابردی شهرداری ارومیه برای اولین بار، اظهار کرد:  برای اولین بار توانستیم مراسم جشن دانش آموختگی را برای دانشجویان  دانشگاه علمی و کابردی شهرداری برگزار کنیم .

وی با تاکید بر اینکه هدف دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ارومیه توسعه کیفیت آموزشی است، بیان کرد:  امید است بتوانیم این دانشگاه را از نظر رتبه علمی به جایگاه  یک در استان  و همچنین یک در کشور برسانیم.














Print
800 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان