• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حضرت زینب(س) الگویی کامل برای خبرنگاران در اطلاع رسانی ها/ پرستاران سربازان دفاع از جامعه هستند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حضرت زینب(س) الگویی کامل برای خبرنگاران در اطلاع رسانی ها/ پرستاران سربازان دفاع از جامعه هستند

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور در مراسم روز پرستار و سالروز ولادت حضرت زینب (س) و آیین پرده برداری از تندیس شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: زحمتکشان عرصه سلامت در راه سلامتی هموطنان خود راه شهادت را برگزیدند و در سطح کشور بسیاری به فیض شهادت نائل آمدند.
وی با اشاره به بانیان مراسم که شورای شهر و شهرداری بود، افزود: مراسماتی اینچنینی فرصت پدید می آورد تا بتوانیم  خستگی زحمات  چندین ساله  این جامعه را قدردان باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از دغدغه های  شورای شهر رفع مشکلات مدیریت شهری برای این جامعه بوده و در این راستا جلساتی در صحن شورای اسلامی با حضور نماینده های جامعه پرستاران برگزار شد و در این جلسه تصمیم گرفته شد تا این مراسم جهت قدردانی مدافعین سلامت  برگزار شود.
خلیل پور ادامه داد: در دو سال اخیر پرستاران در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا بودند و بسیاری به مدتهای طولانی حسرت دیدن فرزندان و خانواده هایشان را داشتند.
وی عنوان کرد: در سایه تلاشهای کادر درمان و پرستاران شاهد کنترل و مدیریت بیماری کرونا هستیم و امیدواریم تا ریشه کنی کامل کرونا مردم همکاری لازم را بکنند.
خلیل پور تصریح کرد: در وضعیت بحرانی کرونا سربازان دفاع از جامعه پرستاران بودند و تمامی شهدای پرستار را با احترام یاد می کنیم.
وی یادآور شد:، مدافعان سلامت در ایام کرونا  زحمات زیادی را متحمل شده و حتی این جامعه  در ایام کرونا از خانواده و فرزندان  خود هم دور ماندند تا برای شهروندان خود خدمت ارائه دهند. 
خلیل پور با اشاره به نامگذاری روز پرستار اظهار کرد:  مناسبت خجسته ای است که ولادت زینب کبری  با عنوان روز پرستار نام گذاری شده است  که خود ایشان هم پرستار بودند.
وی تاکید کرد: حضرت زینب کبری (س) حافظ اسرار تمام اهل بیت بعد از واقعه کربلا بود، زینب(س) با مبارزات و سخنرانی هایشان و با خبررسانی های درست و واقعی که از واقعه کربلا داشت مردم را از حقیقت قیام عاشورا آگاه کرد و به رخ جهانیان کشید.
خلیل پور ادامه داد: این در حالی بود که افراد یزید در خبررسانی هایشان برعکس آنچه را بود به مردم مخابره می کردند و گویی که امام حسین(ع) مقصر است و از دین خارج شده و مستحق کشته شدن بود.
به گفته وی حضرت زینب(س) خبرهای واقعی را به جامعه داده و علیه یزیدیان در مسجد اموی قیام کرد.
خلیل پور ضمن تشکر از تلاشهای جامعه خبری و زحمات شبانه روزی آنها و با اشاره به فعالیت عده معدودی در راستای عدم اطلاع رسانی درست یادآور شد:  در این دوران متاسفانه عده معدودی از خبرنگاران  بدون مشخص بودن منبع و جزئیات اخبار و بدون اطلاع از صحت و سقم موضوع آن را پخش می کنند اما باید بدانیم راه زینب(س) اینگونه نبود، شخصیت وارسته ای که اثرگذاری سخنانشان به علت حقیقت داشتن و الهی بودن امروز هم پابرجاست.
وی افزود: امام حسین(ع) وقتی به میدان نبرد می رفت به حضرت زینب(س) فرمودند که در نماز شب دعایشان کند و چه سعادتی است که ولادت  این بانوی بزرگ  را به نام پرستار این مدافعین سلامت گذاشته اند. 
خلیل پور عنوان کرد: با فعالیت تحت پرچم حضرت زینب(س) و با عمل به سیره و روش ایشان می توانیم هم برای خود، هم جامعه، هم شغل و هم کشورمان آبرو و اعتبار کسب کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تاکید بر ارج نهادن زحمات پرستاران خاطرنشان کرد: امیدواریم هیچ پرستاری از مشکلات کاری  و معیشتی رنج نبرده و  برای این قشر فرهیخته آرامش و رفاه را آرزومندم.

Print
233 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان