• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

درخواست شهردار ارومیه از شهروندان
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

درخواست شهردار ارومیه از شهروندان

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در برنامه "شهریمیز" صدای استان آذربایجان غربی با تقدیر از همکاری مردم در اجرای پروژه های فرهنگی، عمرانی و ورزشی شهرداری ارومیه، تصریح کرد: برای اداره شهر و اجرائی شدن "افق 1404 ارومیه"، نیازمند مشارکت شهروندان در مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم.


شهر ارومیه دارای رتبه اول نظافت شهری در کشور می باشد

حضرت پور با بیان اینکه شهر ارومیه دارای رتبه اول کشوری در بخش نظافت شهری است، تأکید کرد: رسیدن ارومیه به این جایگاه در سایه مشارکت شهروندان بدست آمده است.

شهردار ارومیه در ادامه به ساماندهی دستفروش ها در سطح شهر اشاره کرد و تاکید کرد: شهرداری ارومیه با توجه به مطالبات مکرر شهروندان و نیز رعایت هنجارهای شهری اقدام به ساماندهی و در برخی موارد اقدام قهری و قانونی نموده است.


ساماندهی دستفروش ها و مقابله با تکدی گری در دستور کار شهرداری ارومیه

وی با بیان اینکه مقابله با پدیده تکدی گری و نیز ساماندهی کودکان کار از دغدغه های مدیریت شهری است و نیز با انتقاد از پرداخت پول به متکدیان، افزود: برابر تحقیقات به عمل آمده، تکدی گران به عملی که انجام می دهند عادت کرده و به عنوان شغل خود نگاه می کنند و شهروندان به جای اینکار می توانند کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را به کمیته اقدام امام خمینی  و یا نیازمندان واقعی، برای جلوگیری از افزایش متکدیان تحویل دهند.

شهردار ارومیه در ادامه با تبریک ماه رمضان، این ماه را بهترین فرصت جهت شناسایی افراد نیازمند و کمک مستقیم برای رفع نیازهای آن دانست.


توجیه اقتصادی و مطالعاتی راه اندازی تراموا در ارومیه

حضرت پور در بخش دیگری از این گفتگو از شروع عملیات اجرایی پروژه تراموای ارومیه و قطار شهری ارمیه خبر داد و گفت: با توجه به عدم توجیه اقتصادی و نیز ابلاغ وزارت کشور مبنی بر راه اندازی مترو در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، راه اندازی مترو در ارومیه امکان پذیر نشد و به دلیل مطالعات انجام گرفته و توجیه اقتصادی، راه اندازی تراموا در ارومیه در دستور کار شهرداری قرار گرفت.


شهردار ارومیه همچنین از افزایش نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی از اواخر تیر ماه خبر داد و تصریح کرد: معادل نرخ تورم سالیانه، نرخ کرایه در همه شهرهای ایران افزایش می یابد.


طرح دهگردی و المپیاد های ورزشی در فصل تابستان

حضرت پور درباره برنامه های شهرداری ارومیه برای فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان  اظهار داشت: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی از جمله «دهگردی» را در برنامه های تابستان خود قرار دادند و نیز در مناطق 5گانه شهرداری المپیادهای ورزشی برگزار می شود، که هم اکنون نیز المپیاد ورزشی منطقه یک شهرداری در حال اجراست.


مقابله با ارائه قلیان در پارک های ارومیه

شهردار ارومیه در پایان از دستور خود برای مقابله و لغو قرارداد با دکه هایی اقدام به ارائه قلیان در پارک های شهر ارومیه می کنند، خبر داد.

Print
614 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان