• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ساختار اطلاع رساني و تبليغات شهري مشترك بين كلانشهرها تهيه مي شود
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ساختار اطلاع رساني و تبليغات شهري مشترك بين كلانشهرها تهيه مي شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، آرش ظفري، در كارگروه مديران روابط عمومي در حوزه اطلاع رساني و گردشگري اظهاركرد: بحث گردشگري و ارتباطات نخستين مسئله در كميته اطلاع رساني و ارتباطات بود كه در بخش اول مقرر شد در كارگروهي كه توسط كلانشهررشت ايجاد مي شود، طرحي در خصوص ساختار اطلاع رساني و تبليغات گردشگري در شهرها تهيه نمايند.

وي افزود: با توجه به نزديك بودن به ايام نوروز اميدواريم بتوانيم به يك طرح مشترك براي اطلاع رساني و تبليغات در عرصه گردشگري برسيم.

معاون روابط عمومي مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران تصريح كرد: البته بايد تأكيد داشت كه اين طرح به صورت پايلوت در رشت برگزار مي شود و قرار است در جلسات بعدي در راستاي ساماندهي آن به صورت يك طرح دائمي فعاليت كنيم.

ظفري با اشاره به اينكه در نشست دوم درباره چگونگي همكاري كلانشهرهاي مختلف در مباحث مختلف و مشاركت شهروندان بحث شد، خاطرنشان كرد: اجراي برنامه مشاركتي در هفته روابط عمومي يكي ديگر از نكاتي بود كه در اين جلسه بيان شد و توسط حضار مورد بحث قرار گرفت؛ طرح ها و پيشنهاد هاي خوبي در اين زمينه ارائه شد كه بايد با بحث و بررسي بيشتر به اجراي بهتر اين همايش مشترك كمك كرد.

وي افزود: تعداد كارگروه هايي كه در زمينه هايي مثل امور بين الملل، اطلاع رساني و ارتباطات ايجاد شده به هر يك از استان هاي مختلف واگذار شده كه آن ها اين موضوع را پيگيري كنند تا ما بتوانيم موضوعات اصلي را در دبيرخانه كلانشهرها اجرايي كنيم.

معاون روابط عمومي مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران ادامه داد: روابط عمومي ها با توجه به ضرورت مقوله اطلاع رساني بايد توجه ويژه اي نسبت به اين موضوع داشته باشند و بررسي هاي لازم را در راستاي اطلاع رساني بهتر به مردم انجام دهند.

حوزه گردشگري نيازمند ساختار مدون و منسجم است

مديرروابط عمومي شهرداري اصفهان نيز در اين جلسه اظهاركرد: نگاه مجموعه روابط عمومي شهرهاي مختلف به گردشگري متفاوت است از اين رو شايد در اين حوزه مانند ساختار روابط عمومي نتوان نسخه واحدي پيچيد.

هادي نباتي نژاد با اشاره به اينكه حوزه گردشگري در شهرداري اصفهان متولي مشخصي نداشته و فعاليت ها در قالب سازمان فرهنگي تفريحي انجام مي شده است، افزود: با توجه به نياز اصفهان كميته گردشگري در شهرداري اصفهان تشكيل شد و در حال حاضر نيز به دنبال راه اندازي سازمان گردشگري در شهرداري هستيم.

وي ادامه داد: مراحل تصويب تشكيل سازمان گردشگري در شوراي شهر تقريبا طي شده است و در انتظار دريافت مجوز رسمي از وزارت كشور هستيم.

مديرروابط عمومي شهرداري اصفهان اضافه كرد: براي فعاليت در حوزه گردشگري نيازمند ساختار مشخص و مدون هستيم چرا كه اقداماتي كه اكنون در حوزه روابط عمومي انجام مي شود مقطعي است.

نباتي نژاد بيان كرد: اگر نگاه به گردشگري مهم است بايد با توجه به پتانسيل شهرهادر بحث گردشگري ورود پيدا كنيم.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با اشاره به فرايندهاي گردشگري پيشنهاد داد: تورگردشگري در شهرها ايجاد شود به طور مثال تورگردشگري در مسير اصفهان به تهران و بالعكس ايجاد شود و فضاي گردشگري دو شهر معرفي و شناسانده شود.

نباتي نژاد افزود: اگر مدل گردشگري و پتانسيل ديد و بازديد در حوزه گردشگري ايجاد شود، مي توانيم به ساختار صحيح گردشگري در شهرها برسيم كه بر اين اساس موضوع گردشگري در شهرداريها نهادينه مي شود.

گردشگري داخلي را تقويت كنيم

رامين اميرمداح مديرروابط عمومي و اموربين الملل شهرداري كرمان نيز در اين نشست اظهاركرد: در استان هاي جنوبي تبليغات خاصي براي مكان هاي گردشگري رخ نداده است.

وي افزود: در سال هاي اخير با تعامل شهرداري كرمان با ميراث فرهنگي كليپي در جهت معرفي جاذبه هاي گردشگري كرمان در حال تهيه است كه به زودي در صدا و سيما پخش خواهد شد.

مدير روابط عمومي و اموربين الملل شهرداري كرمان تصريح كرد: نقاط گردشگري زيادي در شهرها وجود دارد كه هموطنان خودمان نيز از آن بي اطلاع هستند بنابراين اميدواريم بتوانيم گردشگري داخلي را تقويت كنيم.

تامين زيرساخت هاي لازم براي تقويت ديپلماسي شهري ضروري است

يوسف نوروزي معاون مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري تبريز نيز در اين جلسه گفت: با استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين نشست مي توان به راهكارهاي مناسب در جهت تامين زيرساخت هاي لازم در توسعه ديپلماسي شهري دست يافت.

وي افزود: انتقال تجربيات و بررسي نقش روابط عمومي ها در حوزه گردشگري و نحوه تعامل با رسانه ها از ويژگي هاي برگزاري اين نشست خواهد بود.

نگاه شهرها به گردشگري متفاوت است

مهدي رضوي كيا مدير روابط عمومي شهرداري مشهد اظهاركرد: همه شهرها شبيه يكديگر نيستند نگاه تهران به گردشگري متفاوت از نگاه مشهد به اين حوزه است.

وي افزود: به طور مثال در مشهد حرم رضوي كانون گردشگري است ولي در تهران كانون هاي گردشگري پراكنده مي باشد بنابراين نبايد گردشگري كلانشهرها را در يك رديف آورد.

مدير روابط عمومي شهرداري مشهد تصريح كرد: بحث تبادل تجربيات و دانش روابط عمومي يكي از مقوله هاي مهم در مباحث تبليغاتي و اطلاع رساني است و مدير روابط عمومي بايد با نگاه به شرايط كشور در راستاي اطلاع رساني فعاليت كند.

ارتباط روابط عمومي كلانشهرها از موازي كاري جلوگيري مي كند

فراهاني نماينده معاون فناوري اطلاعات كلانشهرها گفت: ارتباط روابط عمومي هاي كلانشهرها و ايجاد هم افزايي بين آنها مي تواند در ارتقا وضعيت شهر و جلوگيري از موازي كاري موثر باشد.

وي افزود: ساختار كلي روابط عمومي ها بايد در هم آوايي و يكسان سازي شرايط موثر باشد.

 

Print
793 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان