• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: تحقق اهداف  افق 1404 ارومیه در گرو همکاری مردم و فرهنگسازی است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: تحقق اهداف افق 1404 ارومیه در گرو همکاری مردم و فرهنگسازی است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور شهردار ارومیه که در مراسم روز پاکبان در پارک ائللرباغی ارومیه سخن می گفت با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت 25 اسفند سالروز شهادت مهدی باکری و روز شهردار با اشاره به وظایف شهرداری و تقدیر از کارکنان خدوم آن اظهار داشت: در افق 1404 ارومیه، شهری پاک و سالم تعریف شده است که این شعار، بدون فرهنگسازی به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: شهرداری شعار 700 هزار شهروند، 700 هزار شهردار را مطرح کرد که این امر خود گامی در جهت حفظ و نگهداری شهر توسط شهروندان است.

شهردار ارومیه با یادآوری این نکته که روند توسعه صنعتی شهرها باعث شده است که شور و نشاط گذشته در شهرها نباشد و لذا شهرداری برنامه هایی برای توسعه شور و نشاط زندگی را مد نظر قرار داده است.

حضرت پور در این زمینه حذف سفرهای زائد، عدم استفاده از نایلکس، کاهش ورودی ماشین به محدوده مرکزی شهر را از جمله اقداماتی برشمرد که در شهر به کاهش آلودگی کمک می کند.

شهردار ارومیه با اشاره به کاهش درآمدهای پیش بینی شده شهرداری در سال جاری گفت: علیرغم این کاهش اقدامات مؤثری در شهر انجام شده است از جمله آنها اجرای 575 میلیارد تومان در ده ماهه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: اجرای کمربند دوم ارومیه نیز که در سال جاری مطالعات آن به اتمام رسیده در سال آینده عملیاتی می شود که در جریان آن 27 کیلومتر جاده سازی به همراه 10 کیلومتر پل اجرایی خواهد شد.

حضرت پور همچنین از خرید تجهیزات شهربازی ارومیه و نیز مذاکرات برای خرید 3 الی 4 هواپیما و یا اجاره آن برای شهر ارومیه خبر داد.

این مقام مسئول شهری با تأکید بر افزایش امکانات حمل و نقل عمومی از راه اندازی تراموا در محدوده مرکزی شهر و خرید اتوبوسهای جدید خبر داد و افزود: برای اینکه بتوانیم برای عموم مردم ایجاد نشاط کنیم باید یک متر سرانه فضای سبز شهری بیفزائیم که در این راستا امسال سرانه فضای سبز را به 10 مترمربع رسانده ایم.

وی ادامه داد: امروز شهر ارومیه با تمام توان برای سفرهای نوروزی آماده می شود و بنا داریم بزرگترین جشنواره لاله ها را در اردیبهشت ماه سال آینده نیز برگزار کنیم.













Print
1101 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان