• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عملیات آتش نشانان در اطفا حریق ساختمان پنج طبقه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عملیات آتش نشانان در اطفا حریق ساختمان پنج طبقه

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، همزمان با مشاهده ی شعله های آتش در طبقه پنجم ساختمان مسکونی از سوی شهروندان و تماس تلفنی با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله ساعت ۱۹:۲۲ دقیقه عصر دیروز ایستگاه های ۱و۴ را به همراه نردبان هیدرولیکی ۳۲متری و نیروهای عملیاتی به محل حادثه واقع در خیابان ارشاد کوی آذری اعزام کرد.

ابراهیم شاد قوشچی در این زمینه چنین اظهار داشت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده گردید آتش و دود غلیظی از پنجره های طبقه پنجم این ساختمان به آسمان زبانه می کشید و شعله های آتش در حال سرایت به واحد های همجوار بود.

وی افزود: آتش نشانان با ایمن سازی محل پس از قطع جریان برق و گاز این ساختمان به سرعت به دو گروه تقسیم شده و گروه اول با بکارگیری تجهیزات انفرادی و یک رشته لوله آب پر فشار آتش نشانی و با استفاده از نردبان هیدرولیکی به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و گروه دوم نیز از طریق راه پله ها خود را به کانون آتش سوزی که در داخل اتاق خواب بود رسانده و مشغول عملیات اطفاء حریق شدند.

وی با اشاره به این که هیچ یک از ساکنان ساختمان در این حادثه آسیب جانی ندیدند، خاطر نشان کرد: آتش نشانان در یک عملیات سنجیده و نفسگیر به سرعت شعله های سرکش آتش را سرکوب کرده و پس از مهار کامل شعله های آتش، جدا سازی لوازم سوخته از سالم و انجام عملیات لکه گیری جهت اطمینان از عدم برگشت شعله نیروهای آتش نشانی دودهای جمع شده در داخل این منزل را تخلیه کردند.
 رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه تصریح کرد: آتش نشانان پس از ارایه توصیه های ایمنی و تحویل محل به مالک و نیروی انتظامی حاضر در محل به عملیات خود پایان داده و به ایستگاه خود بازگشتند.

Print
237 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان