• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی: ابزارهای نظارتی الکترونیک می تواند کاهش تخلفات را به ارمغان آورد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی: ابزارهای نظارتی الکترونیک می تواند کاهش تخلفات را به ارمغان آورد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، پاشایی، مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی که در بیست و سومین همایش مدیران ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات کلانشهرهای کشور سخن می گفت: وسعت کار بازرسی را تمام دستگاههای کشور بر شمرد و گفت: بازرسی به عنوان عیون حکومت و نظام و همچنین مردم تکلیف بسیار سنگین بر عهده دارد و باید با رویکرد معقول و کلی نگری نظارت خود را اعمال کنیم.

وی افزود: سیستم کاری و قانونی شهرداریها به گونه ای است که باید با رعایت تمام جوانب قانونی با شجاعت ریسک کند و تصمیم لازم را اتخاذ نماید که ما این شجاعت را در شهردار ارومیه شاهد هستیم.

به گفته پاشایی علیرغم حجم گسترده اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری ارومیه برخی ایرادات شکلی قانونی این عملکرد وارد است که قابل اغماض می باشد.

مدیر کل بازرسی استان با بیان اینکه بیشترین شکایات در سامانه بازرسی کشور مربوط به عملکرد شهرداریهاست تصریح کرد: 70 درصد این شکایات مربوط به ساخت و سازهاست و لذا باید تدابیری اندیشیده شود که بحث ساخت و سازهای شهری با نظارت بیشتری کنترل گردد.

وی ادامه داد: اینکه بالای 90 درصد ساخت و سازها به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می شود ایرادی اساسی است و این در واقع به معنای تخلف گسترده در میان مردم است.

پاشایی با تأکید بر اینکه باید امروز به سمت سیستم نوین بازرسی و نظارت باید در دستگاههای مختلف اجرایی شود. گفت: هر چقدر که به نفرات اعتماد داشته باشیم باید قبول کنیم که احتمال لغزش وجود دارد و باید نظارت درست اعمال گردد، بهترین ابزار در این زمینه بحث دولت الکترونیک است و اگر دخالت بشر به عنوان تصمیم گیرنده کمتر باشد نظارت بهتری صورت می گیرد.

وی افزود: در بحث بازرسی نه افراط و نه تفریط پاسخگو نیست و باید به اعتدال اصولی حرکت کرد؛ هنر یک بازرس ایجاد تعادل است و باید عملکرد مدیر را در کلیت دید و با یک خطای کوچک خدمات مدیر را از بین نبرد.

مدیر کل بازرسی استان همچنین فراهم شدن زمینه مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهرداری و سرمایه گذاری را فرصتی مغتنم برشمرد که می تواند موتور محرکه توسعه و سرمایه گذاری در کشور و شهرها باشد.

پاشایی توسعه شهر را یکی از اولویت ها برشمرد و گفت: مردم ارومیه بخاطر اقدامات خوب شهرداری امیدواری زیادی پیدا کردند که باید تداوم یابد.

Print
1374 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان