• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

750 ميليارد تومان درآمد حاصل از تخصیص سوخت ناوگان دیزل شهري بر اساس پایش پیمایش
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

750 ميليارد تومان درآمد حاصل از تخصیص سوخت ناوگان دیزل شهري بر اساس پایش پیمایش

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، علي نوذرپور با بيان مطلب فوق افزود: هيات دولت به منظور بهبود وضعیت موجود توزيع سوخت ديزل، مصوبه‌اي در تاريخ 14 بهمن 93 به تصويب رسانده كه محتوای این مصوبه به دنبال آن است تا تحویل سوخت به هر خودروی مشمول در طرح یعنی کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس‌های حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری با سوخت مصرفی نفت گاز تابع مقدار پیمایش آن باشد.

وي افزود: به منظور اجرايي شدن مصوبه يادشده سهميه پايه ناوگان طي چهار مرحله كاهش يافته است.

وي اضافه كرد: در حال حاضر 820 هزار دستگاه ناوگان باري و مسافري ديزل در كشور فعالند  كه از اين تعداد، حدود 528 هزار دستگاه يعني 64 درصد بدون اسناد حمل و صورت وضعيت بوده و قاعدتا در بخش درون‌شهري مشغول فعاليت مي‌باشند.

نوذرپور در ادامه در زمينه ميزان كاهش سهميه پايه در مراحل مختلف اجراي مصوبه يادشده اظهار كرد:  در مرحله اول كه از ابتداي مهرماه 94 آغاز و تا انتهاي آبان 94 ادامه داشته، ميزان سهميه پايه بطور ميانگين 15 درصد نسبت به سهميه اوليه كاهش داشته و 619 ميليون ليتر صرفه‌جويي در ناوگان باري و مسافري ديزل شهري حاصل شده است.

وي افزود: در مرحله دوم كه از ابتداي آذرماه 94 آغاز و تا انتهاي ديماه 94 ادامه داشته، ميزان سهميه پايه بطور ميانگين 25 درصد نسبت به سهميه اوليه كاهش داشته و در اين مرحله در مقايسه با مرحله اول به ميزان 492 ميليون ليتر صرفه‌جويي در ناوگان باري و مسافري ديزل شهري حاصل شده است.

وي اضافه كرد: در مرحله سوم كه در ماه بهمن 94 به اجرا در آمده است، ميزان سهميه پايه بطور ميانگين 28 درصد نسبت به سهميه اوليه كاهش داشته و در اين مرحله در مقايسه با مرحله دوم به ميزان 58 ميليون ليتر صرفه‌جويي در ناوگان باري و مسافري ديزل شهري حاصل شده است.

نوذرپور ادامه داد: در مرحله چهارم كه از ابتداي اسفندماه 94 آغاز شده و تاكنون در حال اجراست، ميزان سهميه پايه بطور ميانگين 29 درصد نسبت به سهميه اوليه كاهش داشته ودر مرحله چهارم در مقايسه با مرحله سوم تا انتهاي خردادماه سال جاري به ميزان 87 ميليون ليتر صرفه‌جويي در ناوگان باري و مسافري ديزل شهري حاصل خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وي در خاتمه اعلام كرد: با توجه به اجراي مصوبه هيات دولت تا انتهاي خردادماه سال جاري بيش از يك ميليارد و 257 ميليون ليتر صرفه‌جويي در ناوگان باري و مسافري ديزل شهري حاصل شده كه معادل بيش از 7 هزار و 547 ميليارد ريال مي‌باشد.

Print
699 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان