• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر اروميه: با تشکیل شورایارها تبدیل استعداد های بالقوه  شهری به بالفعل
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر اروميه: با تشکیل شورایارها تبدیل استعداد های بالقوه شهری به بالفعل

ارزيابي شما از تشكيل شوراياري محلات چيست؟

تشكيل شوراياري محلات كمك به شوراهاست.در واقع شوراياري ها دست راست شوراهاي شهر هستند كه مي توانند با شناسايي مشكلات محلات و انتقال آنها به شوراي اسلامي شهر،به رفع معضلات محلات كمك كنند.

با توجه به ماده 71 قانون تشكيلات،وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران بر تشكيل انجمن هاي شهري براي مشاركت گيري از آحاد مردم در امورات شهري،آيا شهر اروميه نيز مي تواند از وجود چنين شوراياري هايي بهره بگيرد؟

قطعاً همين طور است.بنده معتقد به تشكيل اين شوراياري ها هستم اما تاكنون در صحن شوراي اسلامي شهر چنين طرحي ارائه نشده است و اين مسأله تنها يك بار در كميسيون فرهنگي و اجتماعي طرح شد.با اين وجود پيگيري رسانه ها مي تواند جرقه اي براي مطالعه و بررسي بيشتر تشكيل اين شوراياري ها باشدتا ما بتوانيم با تحقيقات بيشتر و استفاده از تجارب شهري چون تهران شوراياري ها را در اروميه تشكيل دهيم.

فكر مي كنيداين شوراياري ها مي تواند در كوتاه مدت در اروميه راه اندازي شود؟

در حال حاضر مركز پژوهش هاي شوراي اسلامي تشكيل شده و شوراياري ها حتي مي تواند به عنوان زير مجموعه اين مركز تشكيل شود.مهم آن است كه پايه اطلاعات تشكيل شوراياري ها را آماده كنيم.تشكيل شوراياري هاي محلات با توجه به آشنايي اعضاي آن با محلات خود مي تواند استعدادهاي بالقوه شهري را به بالفعل تبديل كند.

از آغاز فعاليت شوراهاي اسلامي دور چهارم،در اين مدت  سپری شده چه برنامه هايي در حوزه فرهنگي و اجتماعي طرح يا تصويب شده است؟

با توجه به بودجه بندي سال 92 از سوي شوراي اسلامي سوم شهر،تاكنون مباحثي در صحن شورا مطرح شده و هنوز مصوبه اي نداشتيم.در اين باره نيز تشكيل اماكن ورزشي در نقاط محروم شهر،ساخت قرائت خانه در بوستان ها و ايجاد دنياي بازي مدرن در اروميه ، چمن مصنوعی در تمام نقاط شهر و سالن سر پوشیده از مهمترين مباحث طرح شده بودند كه البته در شرف تصويب قرار دارند.

Print
983 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان